Drodzy klienci, w dniach 26-27.11.2024 odbędzie się inwentaryzacja naszego magazynu. W tento dzień nie będą realizowanie żadne zamówienia. Nie będzie obsługiwana nasza telefoniczna obsługa klienta. Wszystkie pytania prosimy kierować pisemnie na nasz email. Zamówienia będą realizowane od 28.11.2023. Dziękujemy za wyrozumiałość.
Monolityczne geosiatki Eurogrid BX wynaleziono w latach 70-tych zeszłego wieku, w ramach poszukiwań rozwiązania dla budowy dróg na miękkich podłożach, takich jak bagna, torfowiska czy tereny podmokłe. Stosowane w owych czasach tradycyjne metody wymagały zbytniego nakładu zasobów naturalnych, były zawodne lub za drogie.
Odkrycie technologii zmiany właściwości mechanicznych polipropylenu w procesie produkcyjnym, polegającym na wykonaniu w klasycznej folii zestawu otworów, a następnie rozciąganiu jej podczas nagrzewania, doprowadziło do powstania odpowiednich produktów, które, po pewnych modyfikacjach, stosujemy do dzisiaj. Produkty te stały się nieodzownym materiałem przy budowie dróg asfaltowych, polnych i leśnych, parkingów, dróg dojazdowych do posesji, jak również tras kolejowych i tramwajowych, nie tylko na miękkich podłożach, lecz praktycznie wszędzie.Geosiatki Eurogrid BX nie nadają się do wzmacniania stromych skarp ani budowania ścian oporowych. Do takich celów stosowane są geosiatki na skarpy.
Dwuosiowa, monolityczna geosiatka Eurogrid BX wykonana jest w 100% z polipropylenu (PP). Surowiec użyty do produkcji gwarantuje wytrzymałość dwuosiowych geosiatek na wszelkie, powszechne chemikalia, takie jak paliwa samochodowe, oleje i inne substancje ropopochodne. Jednocześnie materiał odporny jest na uszkodzenie przez grzyby, glony i bakterie. Jego zerowa wartość odżywcza sprawia, że jest on odporny na ataki różnych żyjących w glebie gryzoni.
Monolityczną geosiatkę dwuosiową stworzono z myślą o optymalizacji właściwości niespójnych warstw podbudowy dróg, na podłożach o małej nośności. W różnego rodzaju konstrukcjach utwardzonych, takich jak drogi publiczne, polne i leśne, dojazdowe czy też trasy kolejowe lub tramwajowe, zapewnia ona odpowiednią stabilność warstw konstrukcyjnych wykonanych z kruszywa.
Dwukierunkowa geosiatka stabilizująca, umieszczona pod podbudową wykonaną z kruszywa o odpowiedniej frakcji, zapobiega przemieszczaniu się poszczególnych ziaren kruszywa. Tym samym stabilizuje ona poszczególne ziarna, zapobiegając ich swobodnemu poruszaniu się w przestrzeni.
Taki mechanizm działania nazywa się „zazębieniem” (ang. „interlocking”). Jego wynikiem jest zmiana właściwości podbudowy z kruszywa, które po aplikacji geosiatki stabilizującej ulegają znacznej poprawie, co sprawia, że przy odpowiednim zaprojektowaniu drogi można
Instalacja geosiatki Eurogrid BX jest bardzo łatwa i przystępna dla każdego. Montaż składa się z następujących etapów:
1. Przygotowanie materiału, polegające na
Układanie geosiatki
Geosiatkę drogową Eurogrid BX należy układać bezpośrednio na przygotowane podłoże. Drobna roślinność i pozostałości gruntu ornego nie są przeszkodą i można je zostawić na miejscu. Przed samym układaniem geosiatki nie jest wymagane żadne specjalne przygotowanie podłoża. Jednak zawsze należy przestrzegać instrukcji przygotowywania podłoża, wskazanych w projekcie budowlanym.
Korzystne jest umieszczenie pod geowłókniną, która zapobiega zanieczyszczeniu kruszywa drobnoziarnistymi gruntami podłoża. Układanie geosiatek dwukierunkowych w podbudowach dróg możliwe jest zarówno wzdłuż, jak i w poprzek osi drogi. Łączenie sąsiednich rolek jest łatwe, układa się je na zakład o minimalnej szerokości 30 cm. Taki sam sposób łączenia stosuje się również w kierunku podłużnym.
3. Zasypywanie geosiatki
Geosiatkę należy zasypywać materiałem o odpowiedniej frakcji (najlepiej kruszywem o frakcji 0/63 mm). Nigdy nie wysypuj materiału zasypowego na geosiatkę bezpośrednio z ciężarówki –najpierw rozładuj go na sąsiednie miejsce, a następnie rozgarnij za pomocą dostępnych urządzeń mechanicznych, które sprawią, że materiał będzie spadał na geosiatkę z małej wysokości.
Ostrzeżenie dotyczące wjeżdżania pojazdów i zagęszczania kruszywa
Nigdy nie wjeżdżaj na rozłożoną geosiatkę na skarpy pojazdem mechanicznym. Przejeżdżanie pojazdów przez geosiatkę jest bezpieczne dopiero po zasypaniu jej materiałem o grubości co najmniej 15 cm.
Zastosowanie geosiatek, oprócz poprawy właściwości technicznych, przyczynia się również do obniżenia kosztów budowy dróg. Zmniejszenie niezbędnej grubości konstrukcji obniża również inne istotne pozycje w budżecie budowy, takie jak
Jeśli głównym celem projektu drogi jest wydłużenie eksploatacji to zastosowanie geosiatki przyczyni się do znaczącego obniżenia:
Zastosowanie geosiatek drogowych Eurogrid BX, w porównaniu z tradycyjnymi metodami budowy dróg, tras kolejowych i innych ciągów komunikacyjnych, przyczynia się do obniżenia emisji gazów cieplarnianych. Obniżenie emisji istotne jest również przy uwzględnieniu ich powstawania podczas procesu produkcyjnego. Każdy inwestor budowlany powinien więc wiedzieć, że stosując geosiatkę, można
Ogólne cechy | |
---|---|
Dostawca | GEOMAT |
Funkcje geosyntetyków | Separacyjna, Wzmacniająca |
Materiał | Polipropylen |
Kolor | Czarny |
Kształt otworu | Kwadrat |
Typ | Pod drogi i fundamenty |
Rozmiary | |
Długość [m] | 50 |
Szerokość [m] | 3,95 |
Powierzchnia [m²] | 197,5 |
Właściwości mechaniczne | |
Wytrzymałość na rozciąganie podłużnie [kN/m] | 20, 30, 40 |
Wytrzymałość na rozciąganie poprzecznie [kN/m] | 20, 30, 40 |
Nasz profesjonalny personel pomoże w doborze i wyjaśni sposoby oraz procedury korzystania z naszych produktów.
Nic nie znaleziono, zapytaj jako pierwszy.